Intervju sa Kurtisom Blowom

Written by Luka Mrvoš on .

kurtis blow

Tokom 1980. godine Kurt Walker poznatiji kao Kurtis Blow promenio je istoriju muzike. Kurtis je bio prvi reper koji je potpisao ugovor sa velikom produkcijskom kućom, i glavni je "krivac" za internacionalno proširenje rep zvukova.

Mladi Kurtis je svojim drugim singlom "The Breaks" stekao ogromnu slavu i u narednih deset godina je izbacio isto toliko albuma. Trideset godina kasnije ovaj rep mogul je promenio stil života, ali i dalje nalazi vremena da na turnejama izvodi svoje nekadašnje hitove.

Za portal "Lifelounge" http://www.lifelounge.com.au/music/interview/interview-with-kurtis-blow.aspx, Kurt je otkrio šta su najveće neistine koje ga prate, kako je ušao u hip hop vode i da li ga je svestenički poziv promenio.

Šta radiš ovih dana osim što očigledno ideš po turnejama? Čujem da radiš na filmskim tekstovima i da imaš radio emisiju ?

KB: Da, imam par filmova na kojima trenutno radim, ali moje glavno interesovanje je "gospel" muzika. Pored toga, često putujem po zemlji i propovedam u crkvama. Takođe često radim u takozvanim hip hop crkvama, gde ljudi dolaze da se obrate Bogu ali u hip hop duhu.

Da li ti tvoj posao pastora utiče na tvoju dnevnu rutinu ?

KB: I dalje sam isti čovek, volim timove basket, muziku... Doduše, dosta stvari se promenilo u mom načinu života, sada verujem u deset zapovesti.

Hajde da se vratimo malo u prošlost. Postoji debata kada je hip hop ili rep postao aktuelan. Koje su tvoje prve uspemene o slušanju zvukova hip hopa ?

KB: Tokom 1972 ili 1973, prvi put sam video takozvane "bi bojse" da idu u klubove u koje ja naravno nisam smeo da uđem sa trinaest godina (smeh). U to vreme ljudi su slušali dobru muziku, sve se "vrtelo" oko fanka i bubnjeva, to su "brejkovali"... Tako je sve počelo. Ljudi su puštali funk ploče i "brejkovali" ih na način koji nam je danas poznat...

Reci nam nešto o hip hopu osamdesetih što ljudi danas ne znaju ?

KB: Ekipu iz sedamdesetih u stvari čine pioniri hip hopa, ali većina nije dogurala do osamdesetih. Period od 1979. do 1980. godine nazivamo "preskok", većina hip hop umetnika nije uspela da pređe iz sedamdesetih u osamdesete... Tužno je to što su neki od njih pravi pinoiri ovog pravca, a nisu uspeli da se probiju na veliku scenu. Zahvaljujući njima nastala je nova generacija repera koji su koristili njihove pesme kao osnovu za svoja dela. Pioniri iz sedamdesetih su učinili "MC"-a popularnim, a kasnije su na sceni uspešno stajali "Run Dmc", "Eric B. i Rakim", "Heavy D and the Boys", "LL Cool J" i još mnogo ostalih. Ovo su momci koji se smatraju pravim "old school" reperima, ali u stvari postoji jedna cela generacija pre njih.

Mnogi su čuli za tebe zahvaljujući singlu „The Breaks", ali ti si se takođe bavio i produkcijom i poslovima „iza scene". Podeli sa nama nešto što ljudi ne znaju o tom delu tvoje karijere.

KB: Mi smo revolucionirali muzičku industriju tako što smo bili prvi koji umetnici su koristili zvukove bubnjeva u hip hopu i prvi koji smo koristili takozvani sempl (sample, eng - uzorak, srp; prim. aut). Prva pesma na kojoj smo koristili "mašinu za bubnjeve" zvala se "Tough", a prvi sempl koji smo koristili je bio u pesmi "If I Ruled the World". To su glavne stvari koje su promenile način na koji mi danas slušamo i snimamo muziku.

Šta je najsmešnije ili najnepreciznije što je napisano o tebi ?

KB: Verovatno da sam homoseksualac (smeh).